Érdekes Fehérvár - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://erdekesfehervar.blog.hu/2021/02/28/hasabba_zart_szellem/full_commentlist/1#c42367663
Válasz erre: Hasábba zárt szellemek
2023-12-16T17:09:44+01:00
2023-12-16T17:09:44+01:00
Kovács László Xray
http://blog.hu/user/1016770
Nagyon köszönöm a cikket a sok szép fotóval. Rengeteg régi emlékem elevenedett meg. Itt voltam 1973-74-ben, én is segítettem a betonszobrok zsaluzásában, öntésében IV.-ikes gimnazistaként, sok jóbarát, ismerős jött ide segíteni akkor. A plébánián volt a szállásunk, esténként jókat beszélgettünk Horváth Kálmán atyával. Még harangoztam is a régi toronyban. Az egyik szombaton esküvő volt és nem ért rá Kati, a kántor, ezért megtanította a bátyámnak a lejátszandó énekeket. Volt egy kis meglepetés és forgolódás a násznép körében, mikor a megszokott női hang helyett egy férfihangot hallottak. <br />
Köszönöm mégegyszer a tartalmas cikket!
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/09/26/sirok_erdeje_a_csutora_temeto/full_commentlist/1#c42343123
Válasz erre: A művészek temetője
2023-11-30T08:18:14+01:00
2023-11-30T08:18:14+01:00
Griska
http://blog.hu/user/84863
A Kneifel család is ide temetkezett, ők zenészek...
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/09/28/szekesfehervar_legszebb_kozintezmenyei/full_commentlist/1#c41760998
Válasz erre: Székesfehérvár legimpozánsabb középületei
2023-01-08T15:54:12+01:00
2023-01-08T15:54:12+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/09/28/szekesfehervar_legszebb_kozintezmenyei?full_commentlist=1#c41626468" class="reply_nick_84863" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41626468 );">@Griska</a>: Köszönöm az észrevételeket, kijavítottam a hibákat.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/09/28/szekesfehervar_legszebb_kozintezmenyei/full_commentlist/1#c41626468
Válasz erre: Székesfehérvár legimpozánsabb középületei
2022-10-28T20:37:12+02:00
2022-10-28T20:37:12+02:00
Griska
http://blog.hu/user/84863
1. A Vörösmarty Mihály Könyvtár továbbra is ellát megyei feladatokat, de nevében már rég nem találunk erre való utalást. 2. Kálti Márk "szobortársának" nevét soha nem írták ipszilonnal, Már csak azért sem, mert nem családnév,<br />
"A Kézai név jelentése alapján vagy a bihari Kézáról vagy talán Dunakesziről származott. Ez utóbbit bizonyítani vélik abból, hogy a stillfriedi csata leírásánál megemlékezik Dunakeszi földesurának, Básztej Renoldnak fiairól. Egy másik elképzelés szerint a Fejér megyei Kézáról (később Kinza, Ginza) származott, amely akkor a Básztej nemzetség birtoka volt."
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/24/fehervar_regi_mozijai/full_commentlist/1#c41044642
Válasz erre: Fehérvár régi mozijai
2021-11-21T10:33:11+01:00
2021-11-21T10:33:11+01:00
Lajostündér
http://blog.hu/user/1337952
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/24/fehervar_regi_mozijai?full_commentlist=1#c35420245" class="reply_nick_23433" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35420245 );">@Sailor</a>: A Vidámparkban is volt kertmozi.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2021/09/25/megujult_a_szabo-palota/full_commentlist/1#c40956652
Válasz erre: Megújult a Szabó-palota
2021-10-06T22:11:17+02:00
2021-10-06T22:11:17+02:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2021/09/25/megujult_a_szabo-palota?full_commentlist=1#c40956438" class="reply_nick_42730" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40956438 );">@aranyláz</a>: Hivatalosan március 1-jén kezdődött a felújítás - ezt ki is írták egy szép nagy táblára. A "Mi épül, mi újul meg Fehérváron?" c. posztban van egy tavalyi, illetve egy március 23-ai kép az épületről.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2021/09/25/megujult_a_szabo-palota/full_commentlist/1#c40956438
Válasz erre: Megújult a Szabó-palota
2021-10-06T21:11:48+02:00
2021-10-06T21:11:48+02:00
aranyláz
http://blog.hu/user/42730
Tényleg gyönyörű lett, de biztos, hogy idén márciusban kezdték a felújítást? <br />
Nekem úgy tűnt, mintha már legalább két éve fel lett volna állványozva az épület.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2021/05/14/bucsu_az_ady_endre_utca_16-tol/full_commentlist/1#c40651682
Válasz erre: Búcsú az Ady Endre utca 16-tól
2021-05-18T12:29:53+02:00
2021-05-18T12:29:53+02:00
okleveles naiv
http://blog.hu/user/272724
Uhh, az utolsó kép a tökéletes elrettentő fotó.<br />
Komoly ízlésficam kellett hozzá valakinek, h azt oda engedélyezze.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2021/03/25/mi_epul_mi_ujul_meg_fehervaron/full_commentlist/1#c40095780
Válasz erre: Mi épül, mi újul meg Fehérváron?
2021-04-05T21:59:19+02:00
2021-04-05T21:59:19+02:00
kávé23
http://blog.hu/user/526832
Sajnálatos, hogy két helyen is beépítik az udvart, bármilyen picik is voltak, ezzel tovább csökkentve a belvárosban az egyébként sem túl nagy zöldterületet.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/05/09/kifeheredett_a_megyehaza/full_commentlist/1#c39957586
Válasz erre: Kifehéredett a Megyeháza
2021-03-06T14:29:19+01:00
2021-03-06T14:29:19+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/05/09/kifeheredett_a_megyehaza?full_commentlist=1#c39955258" class="reply_nick_440072" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39955258 );">@fraxinus86</a>: Köszi! :)<br />
A táj-kert blogot nagyon kedvelem, a fehérvári posztjaid sokszor szolgáltak forrásként számomra.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/05/09/kifeheredett_a_megyehaza/full_commentlist/1#c39955258
Válasz erre: Kifehéredett a Megyeháza
2021-03-05T22:29:37+01:00
2021-03-05T22:29:37+01:00
fraxinus86
http://blog.hu/user/440072
Nincs mit, nagyon klassz a blog egyébként :) Annak idején egyébként én írtam a táj-kert blogot, jó olvasni a kiegészítéseket.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/05/09/kifeheredett_a_megyehaza/full_commentlist/1#c39954870
Válasz erre: Kifehéredett a Megyeháza
2021-03-05T21:21:56+01:00
2021-03-05T21:21:56+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/05/09/kifeheredett_a_megyehaza?full_commentlist=1#c39954690" class="reply_nick_440072" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39954690 );">@fraxinus86</a>: Igazad van, köszönöm a kiegészítést!
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/05/09/kifeheredett_a_megyehaza/full_commentlist/1#c39954690
Válasz erre: Kifehéredett a Megyeháza
2021-03-05T21:13:58+01:00
2021-03-05T21:13:58+01:00
fraxinus86
http://blog.hu/user/440072
nem csak hogy kifehéredett, hanem a klasszicista ablakokat is visszakapta :)
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/19/visszateres_a_bela_utra/full_commentlist/1#c39889932
Válasz erre: Visszatérés a Béla útra
2021-02-23T22:21:52+01:00
2021-02-23T22:21:52+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/19/visszateres_a_bela_utra?full_commentlist=1#c39888790" class="reply_nick_164535" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39888790 );">@-CS-</a>: Nagyon szépen köszönöm ezeket az információkat!
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/19/visszateres_a_bela_utra/full_commentlist/1#c39888790
Válasz erre: Visszatérés a Béla útra
2021-02-23T20:04:22+01:00
2021-02-23T20:04:22+01:00
-CS-
http://blog.hu/user/164535
Őri Tóth István sírján található szobor Alina Maksimenko ukrán festőművész alkotása. Az Impression 2003 nemzetközi faszobrász szimpózium és művészeti alkotótábor keretein belül készült.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/10/17/ujfent_helyen_a_feje_a_gaz_utcai_teknosnek/full_commentlist/1#c39125848
Válasz erre: Újfent helyén a feje a Gáz utcai teknősnek
2020-10-24T14:09:48+02:00
2020-10-24T14:09:48+02:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/10/17/ujfent_helyen_a_feje_a_gaz_utcai_teknosnek?full_commentlist=1#c39107368" class="reply_nick_726987" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39107368 );">@afuggony</a>: Köszi. :)
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/10/17/ujfent_helyen_a_feje_a_gaz_utcai_teknosnek/full_commentlist/1#c39107368
Válasz erre: Újfent helyén a feje a Gáz utcai teknősnek
2020-10-20T17:24:30+02:00
2020-10-20T17:24:30+02:00
afuggony
http://blog.hu/user/726987
Rámentem KT-n a profilodra, onnan eljutottam ide, és lám, szintén Fehérvár. Jó, h csinálod ezt, könyvjelzőztem.<br />
<br />
Elza
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/29/fehervar_elbaltazott_emlekmuvei/full_commentlist/1#c38834518
Válasz erre: Elbaltázott emlékművek
2020-08-21T15:39:23+02:00
2020-08-21T15:39:23+02:00
StMe
http://blog.hu/user/1541494
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/29/fehervar_elbaltazott_emlekmuvei?full_commentlist=1#c35447837" class="reply_nick_240522" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35447837 );">@AlphaTauri</a>: Az a vasszerkezet szerintem baromi ötletes és jó dolog.... sőt! szép emlékeim vannak arról még gyerekkoromról. Bizony akkor működött még, a könyvtár előtt. Sajnáltam is, amikor elromlott és szépen apránként egyre kisebb lett, majd végleg eltűnt. Örömömre szolgált, hogy újra láthattam, még ha más környezetben is. 2017-ben láttam a csónakázó tónál, akkor működött!
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/29/fehervar_elbaltazott_emlekmuvei/full_commentlist/1#c38834508
Válasz erre: Elbaltázott emlékművek
2020-08-21T15:37:24+02:00
2020-08-21T15:37:24+02:00
StMe
http://blog.hu/user/1541494
Az utolsónál két megjegyzésem is van: Nem volt semmiféle megrágás, egyszerűen akkor vitték el az eredeti helyéről, amikor teljes egészében felújították a belvárost, ellenben a felújítást követően egyébként akár bele is illett volna a modernebb környezetbe, bár sosem volt a kedvencem. Ellenben ahova átkerült, a "civil központ" elé (nekem csak technikaháza), ott anno - amikor azon a téren megtörtént a térkövezés -, erre a helyre szökőkutat ígértek. Ezért is van ott a csatorna. Azonban az valahogy elfelejtődött, és egészen addig semmi sem volt ott, amíg ezt az izét oda nem rakták 2015-ben. Egyébként stimm. Ja, és a bazaltbeton térplasztika igazából csak pár száz méterrel arrébb került, az máig megtekinthető (legalábbis úgy tudom). (Ui.: Ez a lájkolj facebookon dolog nagyon zavaró, már csak az erőszakosság miatt sem lájkolnám.)
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/09/14/az_ezerarcu_kastely/full_commentlist/1#c38686438
Válasz erre: Az ezerarcú kastély
2020-07-10T14:08:29+02:00
2020-07-10T14:08:29+02:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/09/14/az_ezerarcu_kastely?full_commentlist=1#c38686186" class="reply_nick_636049" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38686186 );">@secsa</a>: Köszönöm, örülök, hogy hasznosnak találtad!
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/09/14/az_ezerarcu_kastely/full_commentlist/1#c38686186
Válasz erre: Az ezerarcú kastély
2020-07-10T13:01:18+02:00
2020-07-10T13:01:18+02:00
secsa
http://blog.hu/user/636049
Köszönet a cikkért, nekem hasznos volt!<br />
Abban az érdekes helyzetbe kerültem, hogy 30 éve élek Székesfehérváron, de a kastély létezéséről sem tudtam. Feleségemmel biciklivel kezdtük el a város közelebbi környékének "felderítését" és ekkor találtunk rá. Természetesen nagyon érdekelt a története, múltja.<br />
Köszönöm a cikket!
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/07/01/kalandozas_a_vertesacsai_regi_katolikus_temetoben/full_commentlist/1#c38660530
Válasz erre: Az acsai sírok között
2020-07-03T08:27:15+02:00
2020-07-03T08:27:15+02:00
Lászlóné Palanik
http://blog.hu/user/1540620
Köszönöm a gyors reagálást,<br />
üdvözlettel,<br />
Palanikné
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/07/01/kalandozas_a_vertesacsai_regi_katolikus_temetoben/full_commentlist/1#c38659438
Válasz erre: Az acsai sírok között
2020-07-02T20:33:43+02:00
2020-07-02T20:33:43+02:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/07/01/kalandozas_a_vertesacsai_regi_katolikus_temetoben?full_commentlist=1#c38659278" class="reply_nick_1540620" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38659278 );">@Lászlóné Palanik</a>: <br />
<br />
Tisztelt Palanik Lászlóné!<br />
<br />
Örülök, hogy tetszik Önnek az írásom. Illetve köszönöm szépen az új információkat a hősi emlékről. Természetesen kijavítottam az emlékműről szóló bekezdést.<br />
<br />
Tisztelettel és köszönettel: <br />
Rolf Singer / Bertók István
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/07/01/kalandozas_a_vertesacsai_regi_katolikus_temetoben/full_commentlist/1#c38659278
Válasz erre: Az acsai sírok között
2020-07-02T19:39:38+02:00
2020-07-02T19:39:38+02:00
Lászlóné Palanik
http://blog.hu/user/1540620
Tisztel Rolf Singer Úr!<br />
<br />
Tősgyökeres vértesacsaiként érdeklődéssel néztem, olvastam írását.<br />
Nagyon tetszik, sok új információhoz jutottam általa.<br />
Egy dologgal kapcsolatban azonban észrevételt szeretnék tenni.<br />
Nevezetesen a katolikus temetőben lévő II. Világháborús hősi emlékmű -valószínűleg írásos dokumentumok hiányában- számomra méltatlan módon került bemutatásra.<br />
Az emlékművet Grumming Ferenc vértesacsai kőfaragó mester készítette, elsősorban édesapja emlékére 1986-ban, /özvegye hozzájárulásával említem/ Felkutatta hozzá a 114 hősi halált halt nevét, közöttük édesapám testvérének neve /Szauer István/ is szerepel.<br />
Az emlékműnek NEM Ő adta a "Sárga sisakos emlékmű" elnevezést !<br />
A vértesacsai emberek hősi emlékműként ismerik, tisztelik, gondozzák, Hősök Napján megkoszorúzzák, Halottak Napján virágot visznek rá.<br />
A magam és több megkérdezett ismerősöm nevében szeretném kérni, hogy az utókor számára íly módon kerüljön, kijavítva bemutatásra ez az emlékmű.<br />
Tisztelettel és köszönettel:<br />
Palanik Lászlóné
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/24/fehervar_regi_mozijai/full_commentlist/1#c38617998
Válasz erre: Fehérvár régi mozijai
2020-06-18T20:44:44+02:00
2020-06-18T20:44:44+02:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/24/fehervar_regi_mozijai?full_commentlist=1#c38612256" class="reply_nick_42730" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38612256 );">@aranyláz</a>: Időközben utánakerestem: a Glória Mozi 1937-ben kezdte meg működését; a Prohászka-templom azon szárnyában volt, amely megsemmisült a világháborúban.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/24/fehervar_regi_mozijai/full_commentlist/1#c38612256
Válasz erre: Fehérvár régi mozijai
2020-06-17T10:01:46+02:00
2020-06-17T10:01:46+02:00
aranyláz
http://blog.hu/user/42730
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/06/24/fehervar_regi_mozijai?full_commentlist=1#c35423481" class="reply_nick_1268002" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35423481 );">@halaszist</a>: Na ezt sem tudtam! Az mikor volt? <br />
<br />
Érdekes volt ezekről olvasni, mi még jártunk a Petőfibe, Köztársaságba(ott láttuk például a Csillagok háborúját, de iskolai programként is mentünk oda párszor). A maiak közül a Barátságot szeretem, és egyébként is ott játszanak inkább olyan filmeket, amik érdekelnek.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/01/14/siremlek_mint_szimbolumtar/full_commentlist/1#c38225112
Válasz erre: Szabadkőműves sír a Csutora temetőben
2020-02-28T22:13:49+01:00
2020-02-28T22:13:49+01:00
majki82
http://blog.hu/user/164844
Számomra rendkívül érdekes cikk volt. Nem tudtam róla, de lehet megnézem a sírt, hisz 20 km-re lakom, és ez a vezetéknév elég ritka Magyarországon. <br />
Köszönettel: Walch Miklós :)
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/01/14/siremlek_mint_szimbolumtar/full_commentlist/1#c38206240
Válasz erre: Szabadkőműves sír a Csutora temetőben
2020-02-23T17:20:14+01:00
2020-02-23T17:20:14+01:00
csitt és csatt
http://blog.hu/user/908659
Egy dolog viszont 100% biztos: <br />
a síremléket egy, vagy több kőfaragó, valószinüleg mester készítette. A kőfaragók a kőműves céhek tagjai voltak és szabadon vándorolhattak, úgyhogy oké, nekem jó a cím, hiszen az újságíró elérte vele, hogy elolvassuk.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/01/14/siremlek_mint_szimbolumtar/full_commentlist/1#c38120832
Válasz erre: Szabadkőműves sír a Csutora temetőben
2020-02-03T16:00:44+01:00
2020-02-03T16:00:44+01:00
Hardenberg
http://blog.hu/user/539522
Érdemes összehasonlítani a szintén szabadkőműves Beethoven síremlékével:<br />
<a rel="nofollow" href="https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/08/Beethoven_grave_at_Central_Cemetery_Wiener_Zentralfriedhof_%2834430488051%29_%28cropped%29.jpg/645px-Beethoven_grave_at_Central_Cemetery_Wiener_Zentralfriedhof_%2834430488051%29_%28cropped%29.jpg">upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/08/Beethoven_grave_at_Central_Cemetery_Wiener_Zentralfriedhof_%2834430488051%29_%28cropped%29.jpg/645px-Beethoven_grave_at_Central_Cemetery_Wiener_Zentralfriedhof_%2834430488051%29_%28cropped%29.jpg</a>
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c38103114
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2020-01-29T22:54:54+01:00
2020-01-29T22:54:54+01:00
Adani
http://blog.hu/user/41196
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c37951894" class="reply_nick_994924" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37951894 );">@Buchhalter</a>: <br />
A 44-es pont nem. 3 részes Bz-k jártak már 4-5 éve is és volt is utas rajtuk. ma már Desirok is mennek és van utas rendesen. Fel is lett vagy 10 éve újítva 80-100 km/h sebességre, sajnos a drótot lespórolták ,pedig arra is volna igény.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c38102644
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2020-01-29T20:24:39+01:00
2020-01-29T20:24:39+01:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c38102538" class="reply_nick_1052965" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38102538 );">@fizolt</a>: Ez jó hír!<br />
Öregapám Seregélyes-Szőlőhegyen volt bakter a 40-es években, később a Vasút utcában lakott a család..<br />
Gyerekkoromban sokat vitt a papa a vasút melletti kocsmába fagyizni (1 ft-ért két gombóc...), közben megivott egy sört, még a gömbölyű korsóból :) Akkor még rend volt az állomáson, sárga gyöngykavics, tisztaság és muskátli....
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c38102538
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2020-01-29T19:59:11+01:00
2020-01-29T19:59:11+01:00
fizolt
http://blog.hu/user/1052965
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c37952108" class="reply_nick_176089" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37952108 );">@csorsza</a>: A 44-es vonalon két óránkénti követés van (tiszta ütemesség nincs, mert egyes vonatok nem állnak meg Börgöndön, és így a menetidők sem azonosak). Egyébként egész vállalható a forgalom is.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/26/tukor_altal_homalyosan_332/full_commentlist/1#c38100272
Válasz erre: Tükör által homályosan
2020-01-29T05:21:08+01:00
2020-01-29T05:21:08+01:00
Első mohikán
http://blog.hu/user/317612
Ide jártam 1980 körül -talán negyedikes-ötödikes lehettem- repülőmodellező majd csillagász szakkörbe. Vidékiként nem volt egyszerű suli utàn még buszzal bebumlizni a városba, hogy hódolhassak szenvedélyemnek. A kis 2000 fős faluban, ahol éltünk nem sok lehetősége volt a magamfajta èrdeklődő gyereknek. <br />
Szerettem a lépcsőfordulókban kialakított vitrines tárlókban megcsodàlni a többi szakkörben készült műveket; hatalmas hadihajómakettek terpeszkedtek méltósàgosan az üveg mögött, egy csoda volt.<br />
Manapság meg a kisfiammal járunk az "Úttörőház" elé a tópartra kacsákat etetni... Remélem őt is annyi minden fogja érdekelni, mint egykor engem.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/01/14/siremlek_mint_szimbolumtar/full_commentlist/1#c38063142
Válasz erre: Szabadkőműves sír a Csutora temetőben
2020-01-18T10:27:34+01:00
2020-01-18T10:27:34+01:00
Lalo5555
http://blog.hu/user/75846
Hát ez nagyon furcsa.<br />
<br />
Azt írja:<br />
<br />
"Nos, Uhlarik a szabadkőművesek szellemi és politikai elitjéhez tartozott, mint a Fraternitas páholy felügyelője."<br />
<br />
De Uhlarik János 1863-ban meghalt, s 1869-ig nem volt páholy Magyarországon! Ráadásul a felesége sírkövét 1851-ben készíttette. Volt egy másik Uhlarik János (bölcseleti doktor, esztergom-főegyházmegyei áldozópap és a katolikus érseki gimnázium tanára Nagyszombatbanv), aki 1860-ban született - talán az előző Uhlarik János fia - de az ő szabadkőművessége is ugyanúgy kétséges.<br />
<br />
A Fraternitas említése is furcsa, mert Aradon (Adonytól elég messze ...) volt egy ilyen nevű páholy 1870-80 (időben is elég messze ...) között, illetve Zsolnán 1875 után. Volt még egy határpáholy Lajosfajván (Czernoviíz Bukovina) Fraternité néven 1913-tól. <br />
<br />
Berényi Zsuzsanna Ágnes: Aradi szabadkőműves páholyok tagnévsorai a dualizmus korából című cikkében közlia a Fraternitas névsorát, abban nincs Uhlarik. (Megjegyzem, hogy a Palatinus listában sincs.)<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.sznm.ro/acta2008/2007/455_466_berenyi.pdf">www.sznm.ro/acta2008/2007/455_466_berenyi.pdf</a><br />
<br />
Azt sikerült kideríteni - mert a cikkekben ugye nem szerepel - hogy honnan vették a Fraternitas páholyt. Aczél Esztertől:<br />
<br />
Aczél Eszter: A magyarországi szabadkőműves mozgalom tárgyi emlékei I. rész. A fényképek<br />
<br />
" Uhlarik János (?) felügyelő <br />
Jobbra néző mellkép - 63x105 mm <br />
Ellinger Ede felv. — Pest — 1860-as évek <br />
Ltsz. 1981. 131. 219. <br />
1892 előtt, Fraternitas páholy "<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://library.hungaricana.hu/hu/view/FoliaHistorica_10/?pg=134&layout=s&query=acz%C3%A9l">library.hungaricana.hu/hu/view/FoliaHistorica_10/?pg=134&layout=s&query=acz%C3%A9l</a><br />
<br />
Ez az anyag viszont az Auer gyűjteményből való, s tudjuk, hogy Auer Miklós gyűjtött kegyetlenül, de a forrásait nem rögzítette ...<br />
<br />
Szóval minden kétséges, még a kötőszavak is ...
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/01/14/siremlek_mint_szimbolumtar/full_commentlist/1#c38057422
Válasz erre: Szabadkőműves sír a Csutora temetőben
2020-01-16T12:58:24+01:00
2020-01-16T12:58:24+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/01/14/siremlek_mint_szimbolumtar?full_commentlist=1#c38057282" class="reply_nick_380948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38057282 );">@Enok mester</a>: Üdv!<br />
A mindent látó szem valóban nem csak a szabadkőművességhez kapcsolható, de esetünkben mégis Uhlarik János (és Anton Walch) szabadkőműves mivoltát igazol(hat)ja (a halál/újjászületés-szimbólumokkal egyetemben). <br />
Uhlarik János múltjának Rózsafi János hadtörténész nézett utána, a Fraternitas név az említett újságcikkben szerepel. Közben az interneten is megtaláltam: <a rel="nofollow" href="https://www.feol.hu/adony/adony-kripta-rozsafi-janos-uhlarik-janos-2202165/">www.feol.hu/adony/adony-kripta-rozsafi-janos-uhlarik-janos-2202165/</a>
https://erdekesfehervar.blog.hu/2020/01/14/siremlek_mint_szimbolumtar/full_commentlist/1#c38057282
Válasz erre: Szabadkőműves sír a Csutora temetőben
2020-01-16T12:05:16+01:00
2020-01-16T12:05:16+01:00
Enok mester
http://blog.hu/user/380948
Üdv! Egy észrevételem (1) és egy kérdésem (2) lenne.<br />
(1) A mindent látó szem jezsuita eredetű A budai Batthyány téri templom homlokzatán is ott van. Úgyhogy annak léte önmagában még nem biztos, hogy elég a szabadkőművességgel való kapcsolathoz.<br />
(2) Walch érintettségéről honnét tudunk? Fraternitas néven Aradon működött páholy, a 19. század végén. Ha pedig az évszámok stimmelnek, Walch mester legkorábban 1796-ban, 21 évesen csatlakozhatott a szövetséghez. Akkor a szabadkőművesség tiltva volt Magyarországon (egészen 1861-ig).<br />
Köszönöm.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/29/az_art_deco_fehervaron/full_commentlist/1#c38048498
Válasz erre: Az art deco Fehérváron
2020-01-13T17:15:31+01:00
2020-01-13T17:15:31+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/29/az_art_deco_fehervaron?full_commentlist=1#c38048108" class="reply_nick_751414" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048108 );">@NomAAd</a>: Örülök, hogy tetszett nektek ez a kis értekezés. <br />
A szóban forgó Dr. Koch László utcai épületet én is kedvelem, egy igen szép modern villa a harmincas évekből (bár az Entz-féle könyv szerint erősen át van alakítva), tehát korban stimmel, de nem art deco. Az viszont elképzelhető, hogy később írok majd róla bővebben.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/29/az_art_deco_fehervaron/full_commentlist/1#c38048146
Válasz erre: Az art deco Fehérváron
2020-01-13T15:14:54+01:00
2020-01-13T15:14:54+01:00
NomAAd
http://blog.hu/user/751414
Bocsánat, böngésző hiba miatt (nem mutatta, a hozzászólásomat, miután beküldtem) sikerült 3 hozzászólást küldenem egy helyett.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/29/az_art_deco_fehervaron/full_commentlist/1#c38048108
Válasz erre: Az art deco Fehérváron
2020-01-13T15:04:24+01:00
2020-01-13T15:04:24+01:00
NomAAd
http://blog.hu/user/751414
Kedves Rolf!<br />
<br />
Nemrég talált rá a feleségem erre az írásra mindkettőnk nagy örömére: nagyon tetszenek nekünk is a felsorolt épületek közül, amiket eddig is ismertünk és jó volt néhány újabbat is megismerni innen.<br />
<br />
Egy feltételezhetően ide illő lakóház jutott még eszünkbe, a Dr. Koch László utca 21. Sajnos erre a házra nézve nincs semmi háttérismeretünk, amivel az íráshoz hozzá tudnánk tenni, de szívesen olvasnánk erről is, ha van rá mód.<br />
<br />
Üdv.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/29/az_art_deco_fehervaron/full_commentlist/1#c38048086
Válasz erre: Az art deco Fehérváron
2020-01-13T15:01:17+01:00
2020-01-13T15:01:17+01:00
NomAAd
http://blog.hu/user/751414
Kedves Rolf!<br />
<br />
Nemrég talált rá a feleségem erre az írásra és nagy örömünkre volt, hogy érdekes részleteket ismerhettünk meg sok olyan fehérvári épületről, ami eddig is nagyon tetszett nekünk, és ismerhettünk meg néhány további szép épületet is.<br />
<br />
Eszünkbe jutott egy lakóház, ami talán illik a felsorolásba : a Dr. Koch László utca 21.<br />
Sajnos nincsen semmilyen információnk erről az épületről, amivel hozzá tudnánk tenni a bejegyzéshez. Viszont ha esetleg van rá mód, örömmel olvasnánk erről is.<br />
<br />
Üdv.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/07/29/az_art_deco_fehervaron/full_commentlist/1#c38048042
Válasz erre: Az art deco Fehérváron
2020-01-13T14:52:20+01:00
2020-01-13T14:52:20+01:00
NomAAd
http://blog.hu/user/751414
Kedves Rolf!<br />
<br />
Nemrég talált rá a feleségem erre az írásra mindkettőnk nagy örömére: nagyon tetszenek nekünk is a felsorolt épületek közül, amiket eddig is ismertünk és jó volt néhány újabbat is megismerni innen.<br />
<br />
Egy feltételezhetően ide illő lakóház jutott még eszünkbe, a Dr. Koch László utca 21. Sajnos erre a házra nézve nincs semmi háttérismeretünk, amivel az íráshoz hozzá tudnánk tenni, de szívesen olvasnánk erről is, ha van rá mód.<br />
<br />
Üdv.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/08/31/frida_kahlo_fehervaron/full_commentlist/1#c37982022
Válasz erre: Frida Kahlo Fehérváron!
2019-12-27T20:47:13+01:00
2019-12-27T20:47:13+01:00
Katalin Gruiz
http://blog.hu/user/1495036
Fridát ezerféleképpen lehet értelmezni. Az értelmezés tükrözi az értelmezőt.<br />
A Down Alapítvány művészeti műhelyének alkotói így értelmezték:<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.downalapitvany.hu/node/1671">www.downalapitvany.hu/node/1671</a>
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37955084
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-17T15:01:37+01:00
2019-12-17T15:01:37+01:00
Muhammad Balfas
http://blog.hu/user/774864
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c37951736" class="reply_nick_978211" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37951736 );">@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK</a>: Sztem bement, csak az nem volt elég gáz ahhoz, hogy a posztba kerüljön..:)
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37952108
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T17:08:10+01:00
2019-12-16T17:08:10+01:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c37950616" class="reply_nick_1359700" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37950616 );">@Rolf Singer</a>: OK.<br />
Ez a vonal réges-régen halálra lett ítélve, ahhoz képest nem is néznek ki rosszulaz állomások. Talán a 90-es években volt, mikor először megszűnt rajta a személyforgalom, mostanában talán 2 vonatpár jár rajta...<br />
<br />
Kismillió ilyen halott vonal van az országban Zalától Békésig. Lehet vitatkozni rajta, hogy mi az oka, de tény, a személyforgalom sose tartotta el a MÁV-ot. A teherforgalmat meg Gyuláék anno eladták az osztrákoknak.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37952066
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T16:57:29+01:00
2019-12-16T16:57:29+01:00
várom a levelet
http://blog.hu/user/1039104
egyébként a Pécsről Pestre menő vonaton csodálkoztam.nem késett,kényelmes volt.ezer éve utaztam vonaton,csak rossz emlékeim voltak..
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37952030
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T16:51:55+01:00
2019-12-16T16:51:55+01:00
várom a levelet
http://blog.hu/user/1039104
Szabadegyháza,pl..egyébként láttam a vonatot,talán 3-.4 utas volt rajta.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37951894
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T16:21:01+01:00
2019-12-16T16:21:01+01:00
Buchhalter
http://blog.hu/user/994924
Ez a vonal hosszabb távon halálra van ítélve. Kevés utas,magas költség.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37951736
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T15:38:45+01:00
2019-12-16T15:38:45+01:00
AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK
http://blog.hu/user/978211
Mondjuk talán be is mehettél volna a váróba, ha már ott voltál..
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37951718
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T15:34:49+01:00
2019-12-16T15:34:49+01:00
AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK
http://blog.hu/user/978211
Hát ennél sokkal durvább Pestszentimre-.felső a lajosmizsei vonalon. Elképesztően szemetes a környéke, és gazos. Egy hányadék.. Nem tudom, hogyha a szemétszedést és a gazolást nem lehet megoldani közmunkásokkal, akkor mit..?
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37951710
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T15:31:59+01:00
2019-12-16T15:31:59+01:00
Endre Kis
http://blog.hu/user/1304583
Ez egy barokk palota a kelenföldi megállóhoz képest.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37951042
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T12:24:38+01:00
2019-12-16T12:24:38+01:00
Muhammad Balfas
http://blog.hu/user/774864
Zorbány..
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37950726
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T10:50:27+01:00
2019-12-16T10:50:27+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c37950622" class="reply_nick_1480820" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37950622 );">@A KFC logóján Vágó István van</a>: Valóban nyár végén fényképeztem (a legújabb posztom képeit meg júliusban, na bumm, és akkor mi van?). A többire nem szeretnék reagálni. A kattintásokat azért köszönöm! :)
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37950616
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T10:14:49+01:00
2019-12-16T10:14:49+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c37950454" class="reply_nick_176089" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37950454 );">@csorsza</a>: ...és a címet időközben ki is javítottam.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37950516
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T09:45:00+01:00
2019-12-16T09:45:00+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c37950390" class="reply_nick_1480820" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37950390 );">@A KFC logóján Vágó István van</a>: <a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja?full_commentlist=1#c37950454" class="reply_nick_176089" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37950454 );">@csorsza</a>: Tisztázásképpen: ez egy képposzt, és fogalmam sincs, miért került ki az Index címlapjára, én nem írtam ajánlót a kiemeléshez. Azért pont Seregélyes, mert nemrég épp ott jártam, és úgy gondoltam, hogy az ott készült képeket megosztom az olvasóimmal. Való igaz, sajnos több ilyen állapotú állomás is van Fejér megyében, és talán érdemes lenne mindről írni, de ez a távoli jövő zenéje.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/13/seregelyes_a_magyar_vasut_szegyenfoltja/full_commentlist/1#c37950454
Válasz erre: Seregélyes, a magyar vasút egyik szégyenfoltja
2019-12-16T09:11:47+01:00
2019-12-16T09:11:47+01:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
Ez mi ez az izé? Mit szerettél volna?<br />
Menj át Börgöndre, vagy Zichybe, azok is pont ugyanilyenek. Meg a többi is, ezen a vonalon. Miért pont Seregélyes??
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37937746
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T21:32:56+01:00
2019-12-11T21:32:56+01:00
Tehetetlen Dodó
http://blog.hu/user/217222
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936320" class="reply_nick_670964" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936320 );">@civil huszár</a>: Jól van, Karsai elvtárs, köszönjük értékes meglátásait.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37937646
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T21:04:04+01:00
2019-12-11T21:04:04+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936546" class="reply_nick_70358" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936546 );">@apro_marosan_petergabor</a>: Írja:- A numerus clausust a parlament szavazta meg, nincs oka zsidótörvénynek nevezni, amelllett érdemben nem hajtották végre<br />
<br />
"Azonban tény, hogy a numerusclausus miatt nagyon sok tehetséges zsidó fiatal kényszerült arra, hogykülföldi egyetemeken folytassa tanulmányait."<br />
Azért a gyűlölet mag vetése kis hazánkban dús táptalajra talált !<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.academia.edu/17218462/A_numerus_clausus_1928._%C3%A9vi_m%C3%B3dos%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1nak_hat%C3%A1sa_Debrecenben">www.academia.edu/17218462/A_numerus_clausus_1928._%C3%A9vi_m%C3%B3dos%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1nak_hat%C3%A1sa_Debrecenben</a>
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936842
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T16:46:09+01:00
2019-12-11T16:46:09+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936786" class="reply_nick_392257" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936786 );">@Török törp hörcsögöt bökő bögöly</a>: <br />
<br />
Ez van. A lovastengerész anno beszállhatott volna a rongyos hadseregével a románok ellen, de a tisztjeit nem akarta megzavarni Szegeden a kaszinókban, az éjszaka pezsgőfürdőben való mulatozásban. Hagyta, hogy elvérezzen Stromfeld, aztán később fehér lovával taposhatta a román lószart Budapesten.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936800
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T16:33:16+01:00
2019-12-11T16:33:16+01:00
Török törp hörcsögöt bökő bögöly
http://blog.hu/user/392257
Én most voltam ott pár hónapja, épül szépül a vár, ezt a giccsparádét észre se vettem. De ha észrevettem volna, akkor is ugyanúgy átnéztem volna rajta, mint a jelenlegi kúrmányon. Inkabb egy jót túráztam a kéktúra mentén, mert fő az egészség. A stadionokat es a szotyiokádást meg meghagyom a csuti ólábú, hasán guruló gennynek.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936786
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T16:28:20+01:00
2019-12-11T16:28:20+01:00
Török törp hörcsögöt bökő bögöly
http://blog.hu/user/392257
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936670" class="reply_nick_670964" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936670 );">@civil huszár</a>: "Másnap Horthy levélben biztosította Hitlert"<br />
No hát akkor csak megérkeztünk oda, hogy az a hatökör marsallbotos, fehér lovon botorkáló gyurmabábfigura vezényelte a hadsereget a halálba.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936770
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T16:24:25+01:00
2019-12-11T16:24:25+01:00
Török törp hörcsögöt bökő bögöly
http://blog.hu/user/392257
Ez a horti förmedvény meg kb. úgy néz ki mint egy gyurma mesefigura. No ennek a huszadrangú vezetőnek is akkora volt a jelentősége Európában mint egy gyurmafigurának. A nácik úgy is báboztak vele, ez a hatökör meg egy nyúlszeletnyi Erdélyért halálba küldött egy hadsereget. Ennyi esze volt, mint amennyi a mostaniaknak is van.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936716
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T16:11:02+01:00
2019-12-11T16:11:02+01:00
Török törp hörcsögöt bökő bögöly
http://blog.hu/user/392257
Meddig fognak még siránkozni ezek a félkegyelműek a fasiszta horti mikulással az élen? A jövő nagy dicsőségért kéne már munkálkodni, a Nagy Európa megalkotásáról. A magyar mindig is egy törpenemzet volt, törpe, ólábú focista, szotyit okádó tolvaj vezetőkkel, és az is marad örökre.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936670
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T15:56:00+01:00
2019-12-11T15:56:00+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936546" class="reply_nick_70358" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936546 );">@apro_marosan_petergabor</a>: <br />
<br />
Mivel nem érkezett válasz, besegítek ! <br />
<br />
"A német követelések először Hitler 1941. december 29. – 1942. január 1. között Mussolininek, Antonescunak és Horthynak írt leveleiben jutottak kifejezésre. Legfőbb oka a Barbarossa-terv meghiúsulása és az 1941 végi és 1942 eleji szovjet ellentámadás során elszenvedett nagy német veszteség volt, ami arra sarkallta a németeket, hogy az eddiginél nagyobb arányban vegyék igénybe szövetségeseik haderejét. "<br />
<br />
"Magyarország nagyobb katonai részvételének kierőszakolására Joachim von Ribbentrop külügyminiszter és Keitel vezértábornagy érkezett Magyarországra. Ribbentrop a Bárdossy László miniszterelnökkel való tárgyalásai legelején a teljes Magyar Honvédség részvételét kérte.[3] Hosszas alkudozások után a németek igényeit sikerült leszorítani, és január 9-én Bárdossy végül megígérte, hogy Magyarország ha 100%-ban nem bocsátja is Németország rendelkezésére haderejét, de „hajlandó lehetőségeinek legszélső határáig elmenni” a Keleti front harcaiban való részvételre, ennek azonban az volt az ára, hogy a magyar csapatokat hadászati vonatkozásban a németek alá rendeljék.[2] Másnap Horthy levélben biztosította Hitlert, hogy a magyar hadsereg részt vesz a tavaszi hadműveletekben.[4]"
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936648
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T15:44:19+01:00
2019-12-11T15:44:19+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936546" class="reply_nick_70358" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936546 );">@apro_marosan_petergabor</a>: <br />
<br />
"- A DON-kanyar ádozatainak száma 60-70.000<br />
nem Horthy vezényelte őket "<br />
<br />
No erre oszt nagyon kíváncsi vagyok, hogy akkor tudomása szerint, ki volt a parancs értelmi szerzője, és kinek az érdekében fogalmazta meg azt ! Várom tudásszomjjal megtisztelő válaszát !
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936646
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T15:43:58+01:00
2019-12-11T15:43:58+01:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
Az első köztéri Horthy-szobor Pátyon van.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936546
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T15:13:54+01:00
2019-12-11T15:13:54+01:00
apro_marosan_petergabor
http://blog.hu/user/70358
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936320" class="reply_nick_670964" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936320 );">@civil huszár</a>: Mintha egy kommunista törtééneem könyvet idéznél fejből...<br />
- A numerus clausust a parlament szavazta meg, nincs oka zsidótörvénynek nevezni, amelllett érdemben nem hajtották végre<br />
- A zsidó áldozatok hivatalos száma 437.000<br />
- A DON-kanyar ádozatainak száma 60-70.000<br />
nem Horthy vezényelte őket
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936320
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T14:13:07+01:00
2019-12-11T14:13:07+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936270" class="reply_nick_217222" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936270 );">@Tehetetlen Dodó</a>: <br />
Igen, de jól összedrótozva Horhyval együtt, mert elévülhetetlen érdeme a zsidó törvény, a zsidók égettetése, /600.000/ valamint 200.000 magyar katona értelmetlen halálba vezénylése miatt.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936270
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T13:57:39+01:00
2019-12-11T13:57:39+01:00
Tehetetlen Dodó
http://blog.hu/user/217222
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37935740" class="reply_nick_670964" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37935740 );">@civil huszár</a>: Egyik se lett eltávolítva, csak arrébb helyezve.<br />
Mondjuk az Imrust egyenesen Kamaraerdőre kellett volna vinni, az elvtársai közé.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936224
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T13:36:32+01:00
2019-12-11T13:36:32+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37936122" class="reply_nick_98146" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37936122 );">@totii</a>: <br />
Balra hárommal feljebb :))
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37936122
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T13:01:55+01:00
2019-12-11T13:01:55+01:00
totii
http://blog.hu/user/98146
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37935048" class="reply_nick_372462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37935048 );">@bontottcsirke</a>: Melyik képen látod Szent Istvánt?
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/21/kitablazva_2_resz/full_commentlist/1#c37936114
Válasz erre: Kitáblázva 2. rész
2019-12-11T12:55:40+01:00
2019-12-11T12:55:40+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
A Kertalja utcai iskolába jártam a 60-as években. Nem kizárt, hogy az épület a volt körzeti orvosi rendelő helyére épült.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37935954
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T12:04:57+01:00
2019-12-11T12:04:57+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37935778" class="reply_nick_670964" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37935778 );">@civil huszár</a>: Az összes szobor közadakozásból készült.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37935848
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T11:35:19+01:00
2019-12-11T11:35:19+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37935778" class="reply_nick_670964" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37935778 );">@civil huszár</a>: jav: Vértes
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37935812
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T11:27:36+01:00
2019-12-11T11:27:36+01:00
exterminador
http://blog.hu/user/126899
Hát igen, a csókakői polgármester működik... Horthy-szobor, csendőremlékmű, erre futja, ez a fontos.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37935778
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T11:15:46+01:00
2019-12-11T11:15:46+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
Negyven éve jártam Csókakőn, akkor zajlott a megye településeinek vízhálózatának kiépítése, és a vértes környéki községek bejárásakor fényképezgettem is amatőr fotósként a munkaterületeken. Szerencsére akkor a pénzt hasznos fejlesztésre költötték, nem felesleges giccs-parkokra. Igaz volt parképítés és játszótér építés is társadalmi munkával, és akkor nem tudtak a szervezők lenyúlni százmilliókat, mint napjainkban a NER-ben
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37935740
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T11:06:01+01:00
2019-12-11T11:06:01+01:00
civil huszár
http://blog.hu/user/670964
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon?full_commentlist=1#c37935048" class="reply_nick_372462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37935048 );">@bontottcsirke</a>: <br />
Sajnos a NER ezeket az alkotókat támogatja ezerrel, miközben József Attila valamint Nagy Imre szobrát eltávolítják, és helyére valami hasonló förmedvényeket raknak, a változatosság kedvéért nem éjszaka, hanem már nappal.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37935586
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T10:28:26+01:00
2019-12-11T10:28:26+01:00
Kanázsvára
http://blog.hu/user/727751
Íme, a gyümölcsfa ültetvény helyi gyümölcsei, ámen ...
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37935372
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T09:25:46+01:00
2019-12-11T09:25:46+01:00
Tehetetlen Dodó
http://blog.hu/user/217222
Remek, nem is tudtam róla.<br />
Dédapám emlékére meg is kell látogatnom a csendőr-emlékművet.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/01/08/a_szekesfehervari_izraelita_temeto/full_commentlist/1#c37935128
Válasz erre: A székesfehérvári izraelita temető titkai
2019-12-11T07:59:12+01:00
2019-12-11T07:59:12+01:00
zord íjász
http://blog.hu/user/1042682
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/01/08/a_szekesfehervari_izraelita_temeto?full_commentlist=1#c36482620" class="reply_nick_160090" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36482620 );">@bandiras2</a>: "Rongáls. Az mindig lesz. Hobbinácik rég halott emberek sírköveit borogatják, mert nem tudnak jobbat kitalálni, részeg bugrisok tombolnak, és fogalmuk sincs mit, csak ütni lehessen, és vannak a fémgyűjtők. Ezekkel nem lehet mit csinálni."<br />
<br />
Én tudnék velük mit csinálni. Vannak országok, ahol tudnak velük mit csinálni. Meg is csinálják velük, Utána a többi már nem csinálja a csúnyaságot, mert gyorsan tanul az ember, ha látja, hogy a csinálást a törvényalkotók komolyan gondolják, és mindenkivel szemben betartatják a törvényeket. Így van ez a csinálással, ha jól csinálják.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/12/10/revizionizmus_es_horthy-kultusz_csokakon/full_commentlist/1#c37935048
Válasz erre: Nagy-Magyarország a Vértes alján
2019-12-11T06:33:57+01:00
2019-12-11T06:33:57+01:00
bontottcsirke
http://blog.hu/user/372462
A próbálkozás kiváló, de ezek a szobrok a giccs hatványai. Szent István úgy néz ki mint valami inka király, Horthy meg mint egy zenebohóc. Nem kéne valami tehetséges művész:?
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/10/16/mives_kandelaber_a_fo_utcan/full_commentlist/1#c37925790
Válasz erre: Míves kandeláber a Fő utcán
2019-12-08T01:24:52+01:00
2019-12-08T01:24:52+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/10/16/mives_kandelaber_a_fo_utcan?full_commentlist=1#c37924590" class="reply_nick_1492132" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37924590 );">@Szabó Károlyné</a>: Az Entz Géza Antal szerkesztette Magyarország műemlékei - Székesfehérvár c. könyv csupán annyit közöl a Magyar Király Szálló épülete előtt lévő kovácsoltvas kandeláberekről, hogy a XX. század elejéről származnak. Sejtésem szerint Jungfer Gyula lakatos- és fémárugyárának munkái.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2018/10/16/mives_kandelaber_a_fo_utcan/full_commentlist/1#c37924590
Válasz erre: Míves kandeláber a Fő utcán
2019-12-07T19:53:09+01:00
2019-12-07T19:53:09+01:00
Szabó Károlyné
http://blog.hu/user/1492132
Ki készítette?
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/07/a_falrafestett_strand/full_commentlist/1#c37820750
Válasz erre: A falra festett strand
2019-11-08T12:09:34+01:00
2019-11-08T12:09:34+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/07/a_falrafestett_strand?full_commentlist=1#c37820220" class="reply_nick_45481" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37820220 );">@Tzl</a>: Csutiné Schleer Erzsébetnek a néhai Ferenczy Géza mesélte így a történetet. De szívesen fel venném a kapcsolatot ez ügyben a rokonoddal. Az e-mail címem: istvan102@freemail.hu
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/07/a_falrafestett_strand/full_commentlist/1#c37820220
Válasz erre: A falra festett strand
2019-11-08T09:40:48+01:00
2019-11-08T09:40:48+01:00
Tzl
http://blog.hu/user/45481
Annyit pontosítanék, hogy nem az épületeket összetagelgető graffitisek készítették el a festést, hanem fiatal festőművészek. Tudom, mert az egyikük rokonom.<br />
De ha belegondoltok, egy átlag tagelgető graffitis képtelen lenne ilyen munkára.<br />
Érdemes lenne azt a mondatot kijavítani, hogy nem a rongálókkal űlt le megbeszélni az igazgató, hanem ezekkel a fiatal festő srácokkal.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/01/kalandozas_a_szedreskerti_temetoben/full_commentlist/1#c37803498
Válasz erre: A titokzatos Szedreskerti temető
2019-11-03T18:33:39+01:00
2019-11-03T18:33:39+01:00
georgedragon
http://blog.hu/user/52705
Sajnálatos látni, hogy a tudatlan és rosszindulatú emberek mindenhol megrongálják a porcelán-katonaképeket, mert azt hiszik akin katonaruha van mind ÁVO-s, ÁVH-s... Nálunk is rongáltak sajnos
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/01/kalandozas_a_szedreskerti_temetoben/full_commentlist/1#c37800224
Válasz erre: A titokzatos Szedreskerti temető
2019-11-02T18:22:39+01:00
2019-11-02T18:22:39+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/01/kalandozas_a_szedreskerti_temetoben?full_commentlist=1#c37800208" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37800208 );">@gigabursch</a>: Nagyon szépen köszönöm ezt a pár szót!
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/01/kalandozas_a_szedreskerti_temetoben/full_commentlist/1#c37800208
Válasz erre: A titokzatos Szedreskerti temető
2019-11-02T18:17:15+01:00
2019-11-02T18:17:15+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Ahhoz a fás-madaras síremlékhez pár szót:<br />
A fa szimpla Életfa ábrázolás.<br />
A madár meg az önmagát megsebző és fiókáit a saját vérével etető pelikán madár. Gyakori a református kazettanennyezeteken, de előfordul katolikus templomokban a legkülönbözőbb helyeken faragványként és freskóként is.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/01/kalandozas_a_szedreskerti_temetoben/full_commentlist/1#c37800104
Válasz erre: A titokzatos Szedreskerti temető
2019-11-02T17:44:16+01:00
2019-11-02T17:44:16+01:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/01/kalandozas_a_szedreskerti_temetoben?full_commentlist=1#c37800048" class="reply_nick_1486030" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37800048 );">@emilherta</a>: Köszönöm!<br />
<br />
És köszönöm a felvilágosítást is. A szóban forgó képek még júliusban készültek, szerencsére a macsekok élnek és virulnak. Viszont ha legközelebb ilyen kiscicákkal találkozom, lépni fogok az ügyben.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/11/01/kalandozas_a_szedreskerti_temetoben/full_commentlist/1#c37800048
Válasz erre: A titokzatos Szedreskerti temető
2019-11-02T17:28:09+01:00
2019-11-02T17:28:09+01:00
emilherta
http://blog.hu/user/1486030
Szép és érdekes összeállítás. A macskák szeme nem azért van összeragadva, mert még nem nyílt ki, hanem azért mert be van gyulladva. A képeken a legtöbb macskának necrotizáló conjunctivitise van. Ez a szem kötöhártyájának virusos (feline herpesvirus okozta) vagy bakteriális fertözése. Fájdalmas és vaksághoz vezethet, mint a képeken is látható. Egy helyi állatmenhely esetleg segíthetne….
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/10/11/tamfalfestmenyek_sarkeresztesen/full_commentlist/1#c37726222
Válasz erre: A mesélő támfal
2019-10-11T21:13:43+02:00
2019-10-11T21:13:43+02:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/10/11/tamfalfestmenyek_sarkeresztesen?full_commentlist=1#c37725998" class="reply_nick_1481952" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37725998 );">@Barbara Fischer</a>: Én a névsort az iskolától kaptam, de természetesen javítom, illetve bővítem.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/10/11/tamfalfestmenyek_sarkeresztesen/full_commentlist/1#c37725998
Válasz erre: A mesélő támfal
2019-10-11T20:28:27+02:00
2019-10-11T20:28:27+02:00
Barbara Fischer
http://blog.hu/user/1481952
Csak a miheztartás végett:<br />
*Trenka Fanni<br />
**Fischer Barbara<br />
Meg esetleg azok akik a rajzokat készítették például Kiss Kende és Sajtos Csenge...
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/10/04/bazilika_691/full_commentlist/1#c37711934
Válasz erre: Szent István legyőzi a pogányságot
2019-10-07T19:04:55+02:00
2019-10-07T19:04:55+02:00
ColT
http://blog.hu/user/40347
Nekem az is kimaradt, hogy ez be van zárva... Az még megvan, hogy a külső felújítása megvolt (van is róla pár képem) de mondjuk logikus, hogy azután belülről is megújul. Kíváncsi leszek, milyen lesz!
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/09/05/a_hanyattatott_sorsu_fabian-dietrich-kereszt_tortenete/full_commentlist/1#c37652784
Válasz erre: A Fábián-Dietrich-kereszt kálváriája
2019-09-21T02:47:12+02:00
2019-09-21T02:47:12+02:00
Első mohikán
http://blog.hu/user/317612
Leverték a szobrot a keresztről... Milyen megátalkodott barom képes erre és vajon miért? Feketeöves ateista vagyok, de eszembe sem jutna ilyesmi.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/09/17/botlatokovek_987/full_commentlist/1#c37652778
Válasz erre: Botlatókövek
2019-09-21T02:37:24+02:00
2019-09-21T02:37:24+02:00
Első mohikán
http://blog.hu/user/317612
Csak nehogy széttörjék a szélsőségesek, mint a minap Hajdúszoboszlón.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/09/05/a_hanyattatott_sorsu_fabian-dietrich-kereszt_tortenete/full_commentlist/1#c37603208
Válasz erre: A Fábián-Dietrich-kereszt kálváriája
2019-09-06T13:02:01+02:00
2019-09-06T13:02:01+02:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/09/05/a_hanyattatott_sorsu_fabian-dietrich-kereszt_tortenete?full_commentlist=1#c37603094" class="reply_nick_448632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37603094 );">@vegyesfehér</a>: Dehogy smafu! :) Lesz majd róla szó egy másik posztban... (ahogy a szintén közeli, XVIII. századi mohai temetőkeresztről is)
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/09/05/a_hanyattatott_sorsu_fabian-dietrich-kereszt_tortenete/full_commentlist/1#c37603094
Válasz erre: A Fábián-Dietrich-kereszt kálváriája
2019-09-06T12:37:51+02:00
2019-09-06T12:37:51+02:00
vegyesfehér
http://blog.hu/user/448632
Nono, a Moha is Iszka közt álló Szent Györgíe emlékmű neked már smafu ? :)
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/08/26/a_szent_kereszt_feltalalasa/full_commentlist/1#c37568978
Válasz erre: A Szent Kereszt feltalálása
2019-08-28T13:27:08+02:00
2019-08-28T13:27:08+02:00
András Flórencz
http://blog.hu/user/1207623
Szentkereszt föltalálása a keresztfa egyik ünnepe.<br />
<br />
Legendába hajló históriája szerint Nagy Konstantin császár édesanyja, a később szentté avatott Ilona buzgólkodására 320 szeptember 14-én ásták ki a Kálvária földjéből. Mindhárom kereszt előkerült, külön a titulus, vagyis az INRI–tábla, amelyet Pilátus az Úr keresztjére tűzetett. Nem lehetett megállapítani, hogy a három közül Krisztus melyiken adta ki lelkét. Ezért Makárius jeruzsálemi püspök mindhármat hozzáérintette egy halálos beteg asszonyhoz. Az egyiktől meggyógyult. Így jelentődött ki, hogy melyik Krisztus keresztfája. A császárnő a kereszt egy részét és a szögeket fiának küldte Konstantinápolyba, a másik rész ezüst tartóba foglalva Jeruzsálemben maradt. Ezt a püspök minden nagypénteken nyilvános imádásra tette ki.<br />
A "feltalálni" szónak van egy "megtalálni" értelme. (tessék utána nézni az érteémező szótárban).<br />
Számomra inkább a szentkereszt felmagasztalása az érthetetlen. Miért kéne (fel)magasztalni azt a kínzóeszközt, amivel halálra kínozták Jézust?
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/08/26/a_szent_kereszt_feltalalasa/full_commentlist/1#c37568778
Válasz erre: A Szent Kereszt feltalálása
2019-08-28T12:44:59+02:00
2019-08-28T12:44:59+02:00
Rolf Singer
http://blog.hu/user/1359700
<a href="https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/08/26/a_szent_kereszt_feltalalasa?full_commentlist=1#c37567644" class="reply_nick_1472638" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37567644 );">@Tatti</a>: Pedig ez a templom neve. Tessék.: <br />
<a rel="nofollow" href="http://www.szfvar.katolikus.hu/adattar/plebaniak/szent-kereszt-feltalalasa-plebania-vertesacsa-">www.szfvar.katolikus.hu/adattar/plebaniak/szent-kereszt-feltalalasa-plebania-vertesacsa-</a><br />
Régies kifejezés, annyit tesz: a Szent Kereszt megtalálása. Nem véletlenül Szent Ilona szerepel a mennyezetfreskón - a hagyomány szerint ő találta meg a Szent Keresztet, ezért is lett ő a régészek védőszentje. <br />
Viszont Szent Kereszt felmagasztalása titulusú plébánia több is van a megyében - ezek közül a legérdekesebb talán az 1985-ben Pordán Horváth Ferenc tervei alapján épült iváncsai templom.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/08/26/a_szent_kereszt_feltalalasa/full_commentlist/1#c37567646
Válasz erre: A Szent Kereszt feltalálása
2019-08-28T05:59:24+02:00
2019-08-28T05:59:24+02:00
Tatti
http://blog.hu/user/1472638
Szerintem a templom neve A Szent Kereszt Felmagasztalása annak van értelme. Ennek nincs.
https://erdekesfehervar.blog.hu/2019/08/26/a_szent_kereszt_feltalalasa/full_commentlist/1#c37567644
Válasz erre: A Szent Kereszt feltalálása
2019-08-28T05:53:22+02:00
2019-08-28T05:53:22+02:00
Tatti
http://blog.hu/user/1472638
Szerintem a templom neve Szent Kereszt Felmagasztalása, mert annak van értelme. Ennek a névnek nincs.