Érdekes Fehérvár

A konnektor-graffitik rejtélye 1. rész

2018. május 20. - Rolf Singer

Már évekkel ezelőtt észrevettem, hogy a város különböző pontjain megtalálható ugyanaz az egy bizonyos motívum graffitiként. Nemrég végre elhatároztam, hogy felkutatom az összeset. Egy hónap alatt aztán kilencre leltem rá.

Hogy milyen motívumról is van szó pontosan?  Szerintem leginkább egy kábeles konnektorra hasonlít. Ami talán érdekes, hogy a szimbólum tartalmaz két vízszintesen tükrözött, szögletes hatos formát.  Picit utánanéztem a 66-osnak, és azonkívül, hogy ez volt a száma annak a parancsnak, amivel kiirtották a Jediket a Star Wars III. epizódjában, ugye; a számmisztikában egy mesterszám (bármi is legyen az), a jelentése pedig egyetemes öröm. Na de miért vannak a hatosok megfordítva? Persze ha egyáltalán hatosok…

A szimbólum lehet vízszintes és függőleges kiterjedésű, fehérrel „színezett” és „üres” is. Most jöjjenek a képek, mindegyik alá odaírtam, hogy hol található.

horvat_istvan_utca_1.jpgHorvát István utca

pilinszky_janos_ter.jpgPilinszky János tér

pilinszky_janos_ter_ii.jpgEz a hiányos darab szintén a Pilinszky János téren található, szemben az előzővel.

budai_ut.jpgBudai út

esze_tamas_utca.jpgEsze Tamás utca

x1.jpgEz a kettő a Prohászka Ottokár úton található, nem messze egymástól.

meszoly_geza_utca_szabadsagharcos_ut.jpgA Mészöly Géza utca és a Szabadságharcos út kereszteződése

vasarhelyi_utca.jpgEz az utolsó pedig a Vásárhelyi úton van. Külön érdekessége, hogy mellette egy nagyon hasonló cuccos látható.

Megoldás még nincs, de továbbra dolgozok az ügyön, és nyitva tartom a szemem, hátha rábukkanok még néhány ilyen falfirkára a városban. Ha valaki tud bármilyen infót ezekkel a graffitikkel kapcsolatban, akkor kérem írjon nekem itt, vagy esetleg e-mail-ben a kepanojr102@gmail.com címre.

Rolf Singer

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesfehervar.blog.hu/api/trackback/id/tr7313984216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása