Érdekes Fehérvár

Köztéri matrica-mustra 2. rész

2018. augusztus 29. - Rolf Singer

A ragacsos embernek semmi sem szent. A ragacsos bárhol képes otthagyni a "névjegyét". Ennek köszönhetően a legkülönfélébb helyeken (akár még műemlékek falán is) láthatunk matricákat. Én meg még le is fotózom ezeket (vagy legalábbis amelyeket arra érdemesnek találok). Szóval az előző részhez hasonlóan újra összeszedtem tíz érdekes, elgondolkodtató vagy csak humoros matricát, amelyeket meg is mutatok.

dscn4001.JPG

Rögtön az első matrica ellentmond a címnek, ugyanis nem köztéren találtam, hanem a Bory-várban!  (Ezért elnézést is kérek így zárójelben.) Én mondjuk azt sem értem, hogy Batmannek mi köze a 2018-as Budapest Rallyhoz, de hogy mindez mit keres a várban... Azt meg mindenki döntse el maga, hogy ez jópofaság vagy szimplán bunkóság.

dscn2620.JPG

A mindent látó szem mint egy azonosítatlan repülő tárgy, vagyis UFO, mellyel a Hotel Magyar Király és az egykori Domus épülete között szemezhettek. Mit is írhatnék... szellemes.

img_20180730_151148.jpg

Egy másik ufós cucc, ezúttal a Skála környékéről. Van egy olyan gyanúm, hogy ez egy abszolúte "kézműves" ragacs. De azért jópofa.

dscn4385_1.JPG

Biztosan sokan emlékeznek az MDF emblematikus 1990-es plakátjára (a fiatalabbaknak a történelem tankönyvekből lehet ismerős). Ha jobban megnézzük, az MKKP Szent István téri matricája az előbb említett plakát pontos ellentéte. Végül is akkoriban hazaküldtük a "ruszkikat", a jelenleg kormányuk viszont már erősen oroszbarát, szóval van benne valami.

dscn4397.JPG

Egy egyszerű geometriai formákból "összerakott" robotfej a Megyeház közből. Nem tudom, ki hogy van vele, de engem a Coldplay Talk című dalának klipjében szereplő óriásra emlékeztet.

dscn4395.JPG

Ugyanott egy szemüveges férfi képmása. Talán egy kevésbé ismert mém lehet, sajnos nem tudtam beazonosítani, mindenesetre elég bizarr, ezért itt a helye.

dscn4458.JPG

Rolling Stones logó a Romkert épületének homlokzatán lévő közműjelző táblák egyikén. Mondjuk nem csak az embléma, de a táblák is elég furán mutatnak egy ilyen műemlék falán.

dscn2331.JPG

A Taz-mánia című rajzfilm-sorozat sztárja, Taz a Béke téren egy behajtani tilos táblán. Ez inkább csak aranyos.

matrica.jpg

Ezzel az ordító fejjel már többször is találkoztam. Az ominózus képek a Várkörúton és a Megyeház közben készültek. Persze érdekes még a jobboldali alatt olvasható "kód" is, de arról majd később...

dscn6482.JPG

És a végére hagytam egy egészen friss fényképet. Tegnap ugyanis éppenséggel vonatokat fotóztam a Fezen klubhoz vezető gyalogos hídról, és visszafelé észrevettem, hogy a figyelmeztető tábla hátoldalán érdekes vignetták bújnak meg. Kedvencem a majompofa.

Rolf Singer

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesfehervar.blog.hu/api/trackback/id/tr2014208779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása